JAK PRACOWAĆ?


Podzielcie się w klasie na cztery zespoły i wylosujcie temat przewodni. Grupa nie może być mniejsza niż 4 i większa niż 6 osób. 
Grupy
  • Babilończycy
  • Egipcjanie
  • Majowie
  • Grecy
Waszym celem jest zdobycie informacji na wybrany temat i atrakcyjne zaprezentowanie jej reszcie klasy. Praca będzie podzielona na etapy.


ETAP I
To praca samodzielna. Zapoznajcie się z materiałami źródłowymi dla swojej grupy.

1. Babilończycy



2. Egipcjanie



3. Majowie

http://swiatmatematyki.pl/index.php?p=131

4. Grecy



Możecie również samodzielnie zająć się wyszukaniem potrzebnych informacji.

II ETAP

To czas na pracę w grupie. Przemyślcie i zaplanujcie przebieg Waszej lekcji. Zapoznajcie się z kryteriami oceniania, abyście wiedzieli na co macie zwrócić uwagę. Wybierzcie lidera i podzielcie między siebie obowiązki. Pamiętajcie, że kluczem do sukcesu jest wspólna praca całego zespołu. Niech każdy z Was robi to, co umie najlepiej. 

Zadania lidera grupy:
1. Czuwanie nad pracą swojego zespołu
2. Kontaktowanie się z nauczycielem i sprawozdanie z postępów pracy zespołu
3. Pilnowanie terminowości pracy
4. Podział obowiązków w zespole – decydujący głos
5. Przygotowanie spisu źródeł

Rola członka grupy:
 1.       Zapoznanie się ze źródłami
 2.       Samodzielne poszukiwanie informacji na podany temat
 3.       Trzymanie się ustalonych terminów
 4.       Przekazywanie informacji liderowi i reszcie zespołu
 5.       Współpraca z zespołem


III ETAP
Przygotowanie zadania

Jeśli chcecie wykorzystać materiały (teksty, zdjęcia, filmy), które nie są Waszego autorstwa pamiętajcie o prawach autorskich. Więcej na ten temat przeczytacie tutaj:
Komiks prawo autorskie
Prawo autorskie w Internecie
Prawo autorskie dla początkujących

Pamiętaj: zawsze podawaj źródło informacji!



IV ETAP
Prezentacja zadania odbędzie się na lekcji matematyki. Dokładną datę ustalimy wspólnie na zajęciach.

photo credit: just.Luc via photopin cc


Licencja Creative Commons
WebQuest "Systemy liczbowe" jest dostępny na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 Unported na podstawie treści zawartych na stronie http://webquestsystemyliczbowe.blogspot.com/